Airline Tycoon Hangar

Airline Tycoon First Class - poradnik

Pamiętaj, że Airline Tycoon First Class zawiera w sobie całą funkcjonalność pierwszego Airline Tycoon (w tym pierwszą kampanię), zaś cała zawartość First Class została uwzględniona w wersjach Evolution i Deluxe.

Skocz do pozostałych poradników: Airline Tycoon, Evolution/Deluxe

Porady ogólne

Poniższe porady mają zastosowanie we wszystkich częściach AT. To wybrane podpowiedzi, które pomogą rozwinąć skrzydła w tym biznesie, ale nie są one wyryte w skale - pamiętaj, że każdy ma własny styl gry i dużą frajdę daje samodzielne poznawanie jej specyfiki.

  • Pierwszego dnia gry zajrzyj do banku. Niekiedy w śmietniku leży tam plik banknotów.
  • Nie przesadzaj z sabotażami. Z czasem o Twojej działalności dowie się sam konkurent (zerwie ewentualną współpracę), a także dyrektor lotniska (nałoży dotkliwą karę finansową)
  • Jeśli spodziewasz się, że konkurent chce Ci wypowiedzieć współpracę, a wolałbyś ją utrzymać, pozbądź się telefonu komórkowego i nie zaglądaj do swojego biura. Dzwoń do oddziałów z użyciem telefonów publicznych dostępnych w terminalu.
  • Dostosowanie wnętrza samolotów (jakość foteli, rozrywki czy jedzenia) ma znaczenie tylko dla obsługi regularnych połączeń - a nie zleceń z biur podróży/oddziałów, czy tym bardziej przewozu towarów)
  • Zamiast próbować wykupić oddziały, dogadaj się z konkurencją na współpracę. Sami z siebie będą wykupować nowe oddziały, dając Ci do nich dostęp bezkosztowo.
  • Kombinuj ze zleceniami. Zatrudnij doradcę ds. zleceń, biegaj po kilka razy dziennie do Air Travel i Last Minute, dzwoń po oddziałach. Intratne oferty wpadają przez cały dzień, czasem warto zrezygnować z gorszego zlecenia, nawet płacąc karę, a zrealizować naprawdę dobrze płatne. Warto optymalizować już przyjęte połączenia, sama kolejność może zmniejszyć stratę na lotach automatycznych. Czasem też rutynowo obdzwaniając oddziały znajdziesz połączenia pasujące do "załatania" lotów automatycznych.
  • Pamiętaj, że każdorazowe "przełączenie" samolotu z przewozu pasażerów na przewóz towarów i vice versa pociąga za sobą koszt (automatycznego) dostosowania przestrzeni ładunkowej. Jeśli połączenie nie jest naprawdę intratne, lepiej ograniczyć takie przejścia i skupiać się na realizowaniu jednym samolotem albo samych połączeń pasażerskich, albo samych cargo.
  • Zawsze bierz z biur i oddziałów zlecenia na połączenia, które nie mają kary umownej. Może ci jednak będą pasować, a nawet jeśli nie, to po chwili na ich miejscu wyświetli się coś nowego, może bardziej intratnego.
  • Zatrudniaj doradców. Analityk zleceń to absolutna konieczność (chyba, że latasz same regularne połączenia). Ochroniarz zapewni Ci rabat cokolwiek kupujesz, czy to będzie wódka w wolnocłowym, czy samolot za grube miliony (im lepszy ochroniarz, tym wiecej rabatu - aż do maksymalnie 10%). Warto na bieżąco przeglądać nadchodzące CV, bo mogą się pojawiać lepsi pracownicy niż już zatrudnieni. Wówczas pamiętaj, żeby rozwiązać umowę z tymi gorszymi.
  • W agencji reklamowej małe kampanie nie przynoszą większych rezultatów. Najlepiej odłożyć środki na te największe - za $1 400 000 jeśli pracujesz nad wizerunkiem połączenia, bądź za $2 500 000 poprawiając wizerunek linii. Wspólną kampanię linii i połączeń opłaca się wykupić tylko gdy posiadasz naprawdę dużą siatkę lotów. Jako że wszystkie z nich swoje kosztują, dobrze mieć ochroniarza, by wynegocjował rabat.
  • Nie kupuj samolotów w muzeum, jeśli nie masz zatrudnionego doradcy ds. samolotów. On podpowie, których unikać z uwagi na ich kiepski stan techniczny.
  • Jeżeli już kupujesz używany samolot, warto odwiedzić warsztat i ustalić (zależnie od budżetu) do jakiego stanu ma być naprawiony. Ponieważ samoloty naprawiane są tylko gdy stoją bezczynnie, warto wybrać dwóch inżynierów jako serwisantów, żeby doprowadzili samolot do pożądanego stanu szybciej.
  • Obserwuj regularnie rynek akcji. Emisja własnych może dać zastrzyk gotówki pod inwestycję. Konkurent, gdy przyciskają go finanse, może natomiast wyemitować na rynek akcje w ilości umożliwiającej ci szybkie wykupienie i likwidację innej firmy. Zatrudnienie informatora pomaga.

Opisy misji

To przewodnik po misjach drugiej kampanii - Airline Tycoon First Class (w menu figuruje jako "Pierwsza klasa". Sprawdź tez nasze poradniki dla:

Prawie Bankructwo (Almost Bankrupt)

W tej misji masz za zadanie spłacić kredyt wysokości 10 mln. Nie zakładaj połączeń, bo na tym etapie nie będą dość dochodowe. Zlecenia wybieraj bardzo uważnie. Wybieraj tylko najbardziej dochodowe, warto w tym celu zatrudnić doradcę ds. zleceń. Staraj się tak je dobierać, żebyś mieć jak najmniej lotów automatycznych. Uważaj także na kary za niewykonane zlecenia.

Latające Pudła (Flying Crates)

Ta misja jest stosunkowo łatwa. Musisz w niej przewieźć 1000 ton ładunku z Cargo. Najlepiej od razu po konferencji pobiegnij do Cargo, ponieważ początku dnia trafiają się bardziej dochodowe zlecenia. Podczas wykonywania zleceń dla Cargo nie zapomnij także o Last Minute i Air Travel, czy oddziałach, by zoptymalizować siatkę i zapełniać loty automatyczne.

Trzęsienie Ziemi (The Earthquake)

W tej misji musisz przewieźć ja najwięcej ładunku z Cargo w ciągu 3 tygodni. Jednak ten ładunek musisz przewozić za darmo, a co za tym idzie, musisz do tego dopłacać. Zaraz po konferencji pobiegnij do Cargo, aby wybrać najlepsze zlecenia. Dywersyfikuj działalność; swoim mniejszym samolotem lataj na krótszych dystansach dla zarobku (nie zapominaj też o Air Travel i Last Minute oraz oddziałach), drugim łącz działalność charytatywną z zarobkową. Gdy odłożysz trochę środków, kup jakiś ładowny samolot z muzeum (warto zatrudnić analityka ds. samolotów, by wybrać model sensowny pod kątem stanu technicznego).

Miles or More

Masz za zadanie w ciągu 30 dni przelecieć jak największy dystans. Najlepszym sposobem na przejście tej misji jest wynajęcie połączeń i ustawienie ich realizacji na wszystkie samoloty, zarobione środki pożytkując na kampanie reklamowe połączeń. W ten sposób misję przejdziesz bez większego wysiłku.

Zasada Luksusu (The Luxury Principle)

W tej misji musisz tak wyposażyć samoloty aby uzbierać 150 punktów. Punkty te dostajesz od dyrektora za wyposażanie samolotów. Ale żeby to zrobić musisz zarobić odpowiednia ilość pieniędzy. Zarabiaj je wykonując zlecenia z Air Travel i Last Minute. Po zarobieniu odpowiedniej kwoty kup lepsze wyposażenie, a później znowu zarabiaj na następne.

Bankructwo (Bankrupt)

W tej misji musisz w ciągu 2 tygodni uzyskać jak największą wartość firmy. Liczą się tu: ilość kasy, oddziały, długi, ilość samolotów, akcie itp. Jeśli chcesz przejść tą misję musisz bardzo uważnie przeglądać zlecenia i wykonywać je najszybciej jak to możliwe.

Nadrabianie (Catching Up)

Aby wygrać musisz naprawić wszystkie samoloty do 90%. Tak jak w każdej misji musisz zarobić sporo kasy na naprawę samolotów. Bierz uważnie zlecenia z Last Minute i Air Travel. Ta misja nie powinna ci sprawić większego kłopotu jeśli przeszedłeś poprzednią.

Zmiana kursu (Change of Route)

Twoje akcje muszą mieć największą wartość spośród akcji konkurencji. Liczą się tu: ilość kasy, oddziały, długi, ilość samolotów, czyli dosłownie wszystko. Im lepiej będziesz zarabiał i mnie tracił tym twoje akcje będą miały większą wartość.

Żadne ale (No Buts!)

Musisz wykonać 200 zleceń w jak najkrótszym czasie. Misja jest bardzo podobna do 1 misji 1 kampanii tylko ze tu musimy wykonać 20 razy więcej zleceń. Bierz zlecenia z Last Minute i Air Travel. Uważaj, żeby nie mieć lotów automatycznych!

Za ostatnią granicą (Behind the Last Frontier)

Misja bardzo podobna do misji 6 pierwszej kampanii z tą różnicą, że tu muszisz wybudować stację kosmiczną. Postępuj tak jak w tamtej misji, a przejdziesz drugą kampanię.

Opisy przedmiotów

IkonaOpis
Przedmioty występujące we wszystkich częściach
Futerał na skrzypceFuterał na skrzypce kupisz go w sklepie bezcłowym (dostępny do 2 dnia rozgrywki). Daj go facetowi z PetrolAir.
PocztówkaPocztówkę znajdziesz w biurze dyrektora lotniska, na tablicy ogłoszeń, dać ją możesz p. Selig w dziale kadr.
TabletkiTabletki znajdziesz w dziale kadr, lecz uprzednio musisz dać p. Selig pocztówkę. Gdy padniesz ofiarą sabotażu i postać zacznie stale biegać do toalety, weź tabletki.
WódkaWódkę kupisz ją w sklepie bezcłowym. Możesz ją wypić, albo dać mechanikowi w warsztacie.
OlejOlej jest do zdobycia w warsztacie, pod warunkiem że dałeś mechanikowi wódkę. Kiedy jesteś przy globusie w twoim biurze, możesz go naoliwić (nie będzie dzięki temu piszczał).
StanikBiustonosz znajdziesz u sprzedawcy samolotów, w schowku w prawym górnym rogu (otwiera się co jakiś czas). Możesz dać go sprzedawczyni w Duty Free.
PodkowaPodkowę weźmiesz ją ze sklepu bezcłowego, o ile dałeś ekspedientce stanik.
TerminarzTerminarz jest w ofercie sklepu bezcłowego, ułatwia szybkie poruszanie się po lotnisku (użyteczne, dopóki nie zapamięta się skrótów klawiszowych do poszczególnych pomieszczeń).
Telefon KomórkowyTelefon komórkowy kupisz w sklepie wolnocłowym. Zadzwonisz dzięki niemu do prawie wszystkich miejsc na lotnisku, do konkurencji i do oddziałów zagranicznych.
TarantulaTarantula chodzi wokół zleceń w Air Travel. Możesz dać ją żołnierzowi w tajnym pokoju PetrolAir, ale przyjmie ją tylko jeśli uprzednio dałeś futerał sprzedawcy paliwa.
StrzałkaRzutka jest do zdobycia w tajnym pokoju PetrolAir, pod warunkiem że dałeś tarantulę żołnierzowi.
DyskietkaDyskietka zawiera program antywirusowy, do zdobycia jest w agencji reklamowej, pod warunkiem że dałeś pracownikowi agencji rzutkę. Dyskietka pomoże gdy w drodze sabotażu złapiesz wirusa w notebooku.
LaptopNotebooka kupisz w sklepie bezcłowym. Możesz dzięki niemu zarządzać swoją linią z każdego miejsca na lotnisku. W pierwszych dniach rozgrywki nie jest dostępny, zaś potem każdego dnia po zakupie udostępniana w sklepie jest nowsza wersja, w której bateria dłużej wytrzymuje. W ostatniej, najlepszej wersji, notebook ma atomową baterię, na której działa bez ograniczeń.
Przedmioty występujące tylko w Airline Tycoon: First Class, Evolution i Deluxe
SpinaczeSpinacze weźmiesz z tablicy połączeń (obok biura dyrektora lotniska). Dać je możesz operatorowi w magazynie cargo.
KlejKlej znajdziesz w cargo, o ile dałeś operatorowi spinacze. Kiedy jesteś na górnym poziomie lotniska, kliknij na kleju, aby go rozlać - przechodzący konkurent się przyklei do podłogi i będzie uwięziony, ale uważaj by nie przykleić się samemu.
RękawiceRękawice leżą na ladzie w PetrolAir. Dzięki nim możesz skorzystać z automatu do sprzedaży napojów obok muzeum (nie kopnie cię prąd).
ColaCola jest do kupienia w automacie obok muzeum, pod warunkiem że masz rękawice. Możesz ją wypić (będziesz szybciej biegać), albo dać sprzedawcy w kiosku.
Śmierdzące bombyŚmierdzące bomby znajdziesz w kiosku, pod warunkiem że dałeś sprzedawcy Colę. Możesz ich użyć by zniesmaczyć klientów konkurencji, poprzez podłożenie ich obok gate'u konkurencji.
CzekoladkiCzekoladki można kupić w sklepie wolnocłowym i dać je konkurentowi (będzie cię bardziej lubił) lub zjeść samemu. Są dwie wersje - z alkoholem lub bez.

Skróty klawiaturowe

Skróty te działają w angielskiej wersji Airline Tycoon First Class
KlawiszDokąd prowadzi
APetrol Air
OBiuro
CKawiarnia u Ricka
DSklep bezcłowy
IAgencja reklamowa
ESprzedawca samolotów
GGlobus w biurze
HBiuro zleceń cargo
KKiosk
BBank
LBiuro podróży "Last Minute"
MMuzeum
NSklep NASA
PDział kadr
RTablica planowania połączeń
SLornetka
TBiuro podróży "Air Travel"
UDyrektor lotniska
WWarsztat
TABKoniec pracy w danym dniu
F1Wyświetlenie etykiety pod kursorem
F2/ESCMenu podręczne
F3Wczytanie Gry
F4Zapisanie Gry
PauseZatrzymanie/Wznowienie Gry
+/-Przyspieszanie/Spowalnianie Gry
SpacjaPrzyspieszenie dotarcia do celu (gdy postać idzie lub biegnie)
MuMiN&vear, ostatnia aktualizacja 13.12.2024 r.
Copyright © 2003 - 2025 Airline Tycoon Hangar.
Powielanie jakiejkolwiek części serwisu bez zgody redakcji zabronione.