Airline Tycoon Hangar

O stronie

Pomysł stworzenia nowego serwisu o Airline Tycoon powstał latem 2003 roku na chatroomie należącym do ówczesnego "lidera" polskiej sceny - PCAT. Z racji iż trwały wakacje i wolnego czasu było pod dostatkiem, założyciele strony - MuMiN oraz vear (znany wówczas jako RadekK) długimi godzinami spędzonymi na GG snuli plany, brnęli w kod i wiele się przy tym nauczyli. Oficjalną premierę datujemy na 7 września 2003 roku. Czas to był dla Airline Tycoon w najlepszym razie średni. Co prawda zbliżała się premiera wersji Deluxe, jednakże miała ona nigdy nie odbyć się w Polsce. Od wydania Evolution minął prawie rok (po następnym roku gra zaczęła pojawiać się na cover CD w czasopismach), a o prawdziwym sequelu nikt poważnie nie myślał. Pomimo to od razu po starcie stronie udało się wybić i zgromadzić czytelników. Może to przez nasz upór, może przez fakt że będąc młodymi, nie mieliśmy wiele innego do roboty i wkładaliśmy w stronę naprawdę dużo pracy. Może też przez to, że obaj na poważnie zainteresowaliśmy się webmasterką i pod względem technicznym przerastaliśmy ówczesną konkurencję.

Przez lata kilkukrotnie zmienialiśmy design, redakcja nieznacznie się powiększyła, treści na stronie przybywało, użytkowników też. Niestey, w chwili wydania Airline Tycoon 2 jasne było, że to nie to. Świadomie pominęliśmy en temat, oczywiście, rezygnując może z potencjalnego ruchu i popularności, ale pozostając wiernymi swoim ideałom nt. serii Airline Tycoon. Ruch oczywiście zmalał, strona jednak z Internetu ani na chwilę nie zniknęła. Chcemy, by pozostała żywą pamiątką po tej świetnej grze. A jeśli się uda, od czasu do czasu dostanie jakiś mały update :)

Redakcja

  • vear (Radosław Kołodziej) - członek "zarządu ATH" ;), główny koder
    E-mail: veareal (małpa) gmail (kropka) com
  • MuMiN (Marcin Doliński) - główny pomysłodawca serwisu, członek "zarządu ATH" ;), główny grafik
    E-mail: mumin_98 (małpa) tlen (kropka) pl
  • NeRoK (Konrad Szczygieł) - autor serii artykułów, dostarczyciel newsów, screenów itp. :):)
    E-mail: nerokk (małpa) tlen (kropka) pl

Wyróznienia




Opis naszej strony pojawil sie w Komputer Świat Gry 11/04

Pamiątki

Poniżej prezentujemy garść wspomnień "jak to drzewiej u nas bywało". Czyli stare layouty, niewykorzystane projekty i temu podobne smaczki. Nie ma co wypierać się swoich korzeni, nie zawsze było tak ładnie i profesjonalnie jak jest dziś :)

Historyczne layouty

Mniej lub bardziej finalna wersja naszego pierwszego layoutu (debiut był z nieco niedokończonym logo, który to wariant nie zachował się do dziś). Tak, tak, wiemy - prostackie, do tego ten Comic Sans w jedny miejscu ;)
Drugi layout (później nazwany "klasycznym"), który już wyglądał zdecydowanie bardziej profesjonalnie. Z jednej strony wzbudził trochę kontrowersji, bo co po niektórym elementy wydawały się nazbyt inspirowane inną polską stroną o AT, z drugiej zarzucał pomysłowe, ale trudne w realizacji rozwiązania - jak wykorzystanie grafik menu zaczerpniętych prosto z gry. No i jego pożegnanie spowodowało jeszcze większe kontrowersje :)
Trzeci layout (nazwany "letnim" z racji wdrożenia 23 czerwca 2004  r.). Wielu nie przypadł do gustu także ze względu na to, że strona rozciągała się na całą szerokość przeglądarki. Cóż, nie da się dogodzić wszystkim. Wraz z jego wdrożeniem, na stronę zawitał autorski CMS, który choć wyglądem nawiązywał do stosowanego wcześniej gotowca, był wyłącznym dziełem admina veara. Mocno od tego czasu zmodyfikowany, działa do dzisiaj.
Czwarty layout (nazwany "zimowym" - zadebiutował 4 grudnia 2004  r.). To był hit. Całkowita zmiana kolorystyki, zmiana kodu na wówczas nowoczesny (zgodność z XHTML 1.0 Strict, oparcie layoutu na warstwach zamiast na tabelach itd.), stylowe belki z gradientami... Ten wygląd służył ATH bez żadnych zmian przez ponad 13 lat, a nawet w chwili jego zdjęcia z sieci nie wyglądał na swoje lata. Modyfikacje, a to i tak tylko kosmetyczne, nadeszły dopiero 11 marca 2018 r.
A to już zupełna współczesność - niewielkie odświeżenie zimowego layoutu na standardy 2018 roku. Stronę poszerzono, zmieniono zestaw czcionek, ujednolicono kolorystykę niektórych elementów. Na pierwszy rzut oka to wciąż to samo, a dopieszczenie detali widać dopiero po dłuższej chwili. Pod maską z kolei kod unowocześniono do semantyki HTML5. W tym wariancie ATH oglądacie od 11 marca 2018 r.

Niewykorzystane projekty

Nigdy nie wykorzystany (a bardzo udany) projekt splash-screen'a. Gdyby ATH kiedykolwiek miało np. wersję dwujęzyczną, byłoby to dobre miejsce do wyboru między jednym a drugim wariantem serwisu.
Bardzo wczesne przymiarki do powstania headera serwisu, tradycyjnie z wykorzystaniem widoku lotniska z Airline Tycoon jako tła. Do tego użyta garść artworków otrzymanych prosto od producenta gry.
Bardziej zaawansowany projekt headera, który w swojej ostatecznej wersji wylądował w tzw. letnim layoucie.
vear, 07.09.2003. Ostatnia aktualizacja: 07.04.2018 r.
Copyright © 2003 - 2018 Airline Tycoon Hangar.
Powielanie jakiejkolwiek części serwisu bez zgody redakcji zabronione.