Airline Tycoon Hangar

[Inne gry Tycoonowe] Rollercoaster Tycoon

Środa, 2005-08-24 19:31 :: NeRoK

Na pewno wiecie, o co już chodzi z tym RollerCoaster Tycoon ;) W tej grze budujemy park rozrywki. W grze do przejścia mamy ok. 50 misji! W każdej z nich mamy do spełnienia inne zadanie, np. 3000 gości w parku, i zdobycie wystarczającej ilości punktów. W takim parku wydaje się to mało, ale wbrew pozorom, jest to trudne. Musimy opłacać sprzątaczy – jak jakiś gość puści pawia, to trzeba to posprzątać ;), mechaników – aby naprawiali nasze atrakcje, ogrodników – aby podlewali kwiatki, przystrzygli trawę. Naszym gościom trzeba będzie wybudować Informację, jeżeli park jest dość duży – każdy chce wiedzieć gdzie trafić do atrakcji, lub ‘załatwić się’ w toalecie publicznej. Tak, tak toaleta nie musi być całkiem darmowa! Wystarczy $1. Zdarzają się tacy co za toaletę nie chcą płacić – wtedy opuszczają park. Gdy zacznie padać deszcz, potrzebne będą parasolki, wtedy budujemy informację, i ustalamy cenę parasolki. Jak zwykle ktoś jej nie kupi, bo uważa, że jest za droga. Na szczęście autorzy przewidzieli takie sytuacje, i po kliknięciu na gościa naszego parku wyświetlają się informację takie jak: ile wydał pieniędzy (dał nam zarobić;)), co sądzi o pamiątkach i naszych atrakcjach itp.

Co to za park bez pamiątek? Właśnie! Do wyboru mamy sklep z odzieżą, pamiątkami itp. Coś do jedzenia też by się przydało. Nasi goście mogę odwiedzić stoisko z watą cukrową, frytkami, hamburgerami, lodami czy hot-dogami. Niektórzy zwiedzający nie lubią lodów, więc nie należałoby budować tylko budki z lodami, ale powinny znaleźć się tam np. stoisko z hamburgerami. Jedno stoisko nie wystarczy. Jeżeli park jest duży, powinno być kilka stoisk.

Oczywiście nowe atrakcje i stragany będą dostępne dopiero po ‘wynalezieniu’ ich w Laboratorium, a niektóre już będą dostępne (zależy od misji). Autorzy pomyśleli – niektóre misje rozgrywają się na gorących piaskach (chyba, że będzie padał deszcz ;)) lub na trawie. Do wyboru mamy bardzo dużo atrakcji, od karuzeli po ogromne tajfuny! Budować będziemy mogli je na 2 sposoby: skorzystać z gotowych rozwiązań, albo wybudować ją od podszewki. W bardziej zaawansowanych rollercoasterach będziemy mogli wybudować pętle, spirale, czy w czasie drogi zrobić zwiedzającemu pamiątkowe zdjęcie (nie martwcie się, nie za darmo :P).

Grając w RCT, nie wystarczy postawić rollercoastery i zbierać pieniądze. Gdy wybudowane atrakcje będą zbyt niebezpieczne (dużo pętli, szybka prędkość) nasi goście nie będą nimi jeździli. Po upływie czasu, będziemy musieli zmniejszyć ceny biletów, ponieważ nikt nie będzie płacił dużo za atrakcję na której już był. Czas wybudować nową. W parku znajdą się wandale, którzy niszczą nasze ławeczki. Będziemy musieli opłacić ochronę. Aby uatrakcyjnić nasz park, możemy wybudować różno kolorowe kolejki, czy drogi. Możemy pokolorować atrakcje na różne kolory, puścić muzykę, np. techno, czy ją przetestować (maksymalna prędkość itp.). W menu po wybraniu odpowiedniego przycisku uzyskami informację na temat naszego bilansu (zarobionych pieniędzy, strat), wartości parku, reklamy, osób zatrudnionych, naszych gości (co aktualnie robią, i ich opinie), wydarzenia w parku, postępy nad badaniami, czy nagród, które dostaliśmy. Byłbym zapomniał – możemy zatrudnić klaunów aby rozśmieszali naszych gości :-). Jak każda gra, RCT ma błędy w polskim tłumaczeniu, np. „Jeszcze nie wypiłem Napój”, albo „Pobudować to” ;-).

Screeny

NeRoK, 24.08.2005 r. ostatnia aktualizacja: 11.03.2018 r.

Copyright © 2003 - 2018 Airline Tycoon Hangar.
Powielanie jakiejkolwiek części serwisu bez zgody redakcji zabronione.